راههای ساده برای مبارزه با یبوست


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان abujasempes و آدرس abujasempes.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 4
:: بازدید ماه : 267
:: بازدید سال : 609
:: بازدید کلی : 1095

RSS

Powered By
loxblog.Com

ازدواج

راههای ساده برای مبارزه با یبوست
جمعه 16 خرداد 1399 ساعت 19:8 | بازدید : 241 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

راههای ساده برای مبارزه با یبوست
یبوست علامتی است که بر کیفیت زندگی تأثیر می گذارد و حداقل 1 از 5 بزرگسال در یونان حتی یک بار آن را تجربه کرده است. این بیماری اغلب در خانمها ، سالمندان و افرادی که وزن طبیعی ندارند و یا کم وزن ، دارای اضافه وزن یا چاق هستند ، درگیر می شود.

تعریف یبوست
کسی که کمتر از 3 حرکت روده در هفته داشته باشد به عنوان یبوست مشخص می شود. معمولاً در یبوست افراد احساس نفخ می کنند و مدفوع سخت ، خشک ، اندازه کوچک و دفع آنها دشوار است و غالباً تخلیه همراه با درد است. یبوست یک علامت است نه یک بیماری. اگر علت آن درک شود ، می توان از آن جلوگیری کرد.

چگونه ص  یبوست ؟
برای درک یبوست ، باید ببینیم روده بزرگ چگونه کار می کند. با عبور مواد غذایی از روده بزرگ ، مایعات آن توسط مخاط جذب می شوند و مدفوع تشکیل می شود. سپس انقباض ماهیچه ها محتویات را به سمت راست روده سوق می دهد. پس از رسیدن مدفوع به روده ، آنها سخت هستند ، زیرا بیشتر آب آنها جذب شده است.

دیسکولیوتیک های ضد انعقادی دیاتروفیل

 

یبوست یا هنگامی اتفاق می افتد که مخاط روده بزرگ آب زیادی جذب کند یا تحرک عضلات کند باشد ، در نتیجه مدفوع به تاخیر می افتد و حتی سخت تر و خشک تر می شود.

مشترک علل از یبوست
به نظر می رسد دلایل افزایش شیوع یبوست در سال های اخیر اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست اما به سبک زندگی مدرن بستگی دارد. با توجه به تغذیه ، بیشتر مربوط به موارد زیر است:

کاهش فیبر و افزایش وزن ،زندگی بی تحرک ،استرس وساعات کاری شغلی ، که اجازه نمی دهد کارمند در هر زمان به "توالت" برود.
راه های مقابله با یبوست
یبوست پس از تشخیص توسط متخصص ، با تغییر در شیوه زندگی و / یا دارو ، از نظر تغذیه ای درمان می شود.

1. افزایش مصرف سبزی فیبر
برای درمان یبوست ، باید میزان فیبر در رژیم غذایی (یا گیاهی) خود را افزایش دهید. یک فرد بالغ باید روزانه 25 تا 30 گرم فیبر مصرف کند. اینها به دو دسته تقسیم می شوند:

فیبر محلول ، که آب را جذب می کند و یک "ژل" ایجاد می کند که باعث بهبود ترکیب مدفوع می شود و عبور آنها از روده را تسهیل می کند. علاوه بر این ، تخمیر آنها در روده بزرگ به دلیل رشد باکتری های خوب در آن به حفظ یک روده سالم کمک می کند.نامحلول ، که با افزایش حجم مدفوع ، آب را جذب می کند ، بنابراین روند تخلیه را تسهیل می کند.
" چه هستم چه غذایی به انتخاب شده است به طور غیر مستقیم XO ؟"
سبزیجات فیبری مانند کاهو ، سبزیجات خام و سبزیجات آب پز را ترجیح دهید. برخی از سبزیجات ، که برای بدن مفید است ، اما برای یبوست زیاد نیست ، کلم ، گل کلم ، کدو سبز ، هویج است ، بنابراین باید به دوره ای که یبوست باید درمان شود محدود شود.

از میوه ها ، آنهایی را که دانه دارند (مانند کیوی ، توت فرنگی ، انجیر) یا میوه هایی که می توانید با پوست آن ها میل کنید مانند هلو و سیب ترجیح دهید. همچنین میوه های خشک شده مانند آلو ، انجیر و کشمش. همچنین ایده خوبی برای ترجیح دادن آب میوه های طبیعی یا نوشیدنی های میوه ای و گیاهی سرشار از فیبر است.

به منظور افزایش فیبر در رژیم غذایی خود ، غذاهای غلات سبوس دار و غلیظ و غلات سبوس دار صبحانه کامل را ترجیح می دهید. مصرف غذاهای کربوهیدرات ساده مانند نان گندم ساده و نان تست ، شیرینی های شیرین ، کیک ها و به طور کلی همه گندم های سفید ، ذرت و مواد غذایی مانند برنج و پیت را محدود کنید. علاوه بر این ، توجه کنید زیرا غذاهای بیش از حد از نظر فیبر وجود دارد که توسط عموم مردم اشتباه در درمان یبوست بسیار مفید است.


منبع : همسر تایم
 

غذاهای روغنی مانند لوبیا ، بامیه ، اسفناج و حبوبات را ترجیح دهید. برخی افراد گزارش می دهند که قهوه یا عسل نیز در تخلیه آنها به آنها کمک می کند. اما این بدان معنا نیست که اگر کسی با نوشیدن قهوه یا خوردن عسل یبوست باشد ، باید مصرف خود را افزایش دهد. برخی دیگر بر این باورند که آجیل ها حتی اگر میوه و دارای چربی باشند ، مشکل یبوست را تشدید می کند. آنچه باید به خاطر بسپاریم این است که غذایی که به شخص در حرکات روده خود کمک می کند ممکن است به شخص دیگری کمک نکند.



در این مرحله شایان ذکر است که افزایش شدید مصرف فیبر می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود ، بنابراین ورود آنها به رژیم غذایی با افزایش موازی در مصرف آب باید بتدریج انجام شود.

در جدول زیر می توانید محتوای رایج ترین غذاهای گیاهی را مشاهده کنید.

غذا    تعداد    فیبر به عنوان یک کل (گرم)    فیبر نامحلول (گرم)    فیبر محلول (گرم)
غذای پخته شده
عدس    1 فنجان    12    11    1
لوبیا    1 فنجان    11    10    1
نخود    1 فنجان    10    9    1
برنج قهوه ای    1 فنجان    7    6    1
نخود فرنگی    1 فنجان    4    3    1
ماکارونی سبوس دار    1 فنجان    4    3    1
نان سبوس دار    1 برش    2    1.5    0.5
میوه
آووکادو    1 متوسط    20    16    4
آلو    φλ.    5    2    3
پوست را پوست بگیرید    1 متوسط    6    4    2
سیب با پوست    1 متوسط    4    3    1
پوست را پوست بگیرید    1 متوسط    3.1    2.3    0.8
نارنجی    1 متوسط    3    1    2
موز         1.8    1.2    0.6
سبزیجات
کلم بروکلی    1 فنجان    4    2    2
کلم خام    100 گرم    2.2    1.8    0.4
گل کلم خام    100 گرم    2.6    2.1    0.5
اسفناج خام    100 گرم    3.2    2.4    0.8
هویج خام    100 گرم    2.9    2.4    0.5
سیب زمینی آب پز    100 گرم    2    1    1
 2. مایع استخدام p را افزایش دهید
مایعات و به خصوص آب زیادی بنوشید. حداقل از 8-10 لیوان در روز برای اطمینان از هیدراتاسیون کافی بدن و در نتیجه مدفوع خود اطمینان حاصل کنید. مصرف آب میوه و همچنین غذاهای آبکی مانند سوپ ها اما نوشیدنی های نرم را زیاد نکنید. برای برخی ، شیر نیز ممکن است یبوست را افزایش دهد ، در حالی که برخی دیگر ممکن است کمک کند.


 
3. کاهش الکترونیکی ص ضایعه با غذایی با
از مصرف غذاهای فرآوری شده و فست فودها که سرشار از چربی های اشباع و قندهای ساده هستند استفاده کنید ، زیرا به نظر می رسد یبوست را مشکل می کند. با این وجود ، چربی های "خوب" را از رژیم غذایی خودداری نکنید و به خصوص در دوره ای که دچار یبوست هستید ، از رژیم غذایی دقیق هیپوکلرزی پیروی نکنید ، این امر منجر به کاهش مصرف چربی ، فیبر و احتمالاً مایعات خواهد شد ، بنابراین وضعیت را بدتر می کند. علاوه بر این ، منبع چربی ، مانند روغن زیتون ، منجر به ترشح نمکهای صفراوی به روده کوچک برای جذب می شود. مقدار کمی از آن به داخل روده بزرگ می رود و در نتیجه منجر به ترشح آب و مخاط می شود که مدفوع آبکی تر و رفع ناراحتی می شود.  

4مصرف پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها را بیشتر کنید.

میکروارگانیسم های زنده به عنوان پروبیوتیک ها تعریف می شوند ، که در صورت تجویز مقادیر کافی فواید زیادی را برای بدن انسان به وجود می آورند. از جمله موارد دیگر ، به نظر می رسد آنها با تنظیم pH روده بزرگ ، بهبود تحرک روده بزرگ و کاهش مدت زمان لازم برای عبور غذا ، در درمان یبوست کمک می کنند. غذاهایی مانند کفیر و انواع لبنیات غنی شده از پروبیوتیک ، بلکه ماست سنتی را نیز ترجیح دهید.

همچنین بخوانید: پروبیوتیک ، فواید آنها چیست؟

5. ادغام ورزش در روزه متر erinotita خود را
فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. این امر به فعال سازی و افزایش تحرک روده کمک می کند.

6. در کارهای روزمره خود تغییرات کوچکی ایجاد کنید
از نادیده گرفتن رفلکس خالی کردن خودداری کنید ، حتی خواهید دید که اگر وعده های غذایی خود را در ساعات ثابت در طول روز مصرف می کنید ، بسیار محتمل است که شما نیز در ساعت های ثابت حرکات روده خود را تنظیم کنید. اگر کمی زودتر زنگ هشدار خود را برنامه ریزی کرده و به بدن خود فرصت دهید تا فعال شود ، به بدن خود کمک خواهید کرد و اگر می خواهید توالت داشته باشید می توانید بدون استرس بروید.

اگر یبوست ادامه یابد ، چه می شود؟
این مهم است که پزشک خود را از تغییرات عمده در حرکات روده خود آگاه کنید. بنابراین حتی اگر یبوست همچنان ادامه داشته باشد ، پزشک یا داروساز شما ممکن است یک داروی آرام بخش را برای درمان یبوست برای مدت زمانی توصیه کند.

در این حالت ، شما باید کاملاً مطابق توصیه پزشک مراقبت های بهداشتی باشید ، به طوری که از زمان توصیه تجاوز نکنید و یا اگر بیش از آن هستید ، با نظارت و مشاوره پزشکی مناسب انجام شود.

به طور مشخص ، برخی از مواد طبیعی که در درمان یبوست نقش دارند:

اکثر بیماران نیازی به جراحی ندارند. اما ، ممکن است اقلیتی از بیماران مبتلا به اختلالات عملکردی یا آناتومیکی پس از بحث و گفتگو با پزشک ، مجبور شوند به این محلول متوسل شوند. با این وجود قبل از هر عمل جراحی ، لازم است معاینه کامل انجام شود تا به درستی افرادی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند ، به درستی انجام شود. این کنترل شامل موارد زیر است:

تاریخ سازی - معاینه بالینیتست تشخیصی با معایناتی از قبیل مانومتری ارتوپدی ، الکترومیوگرافی و غیره.
سرانجام ، قبل از عمل ، به بیمار اطلاعات دقیق در مورد انتظاراتی که پس از عمل برآورده می شود ، داده می شود.






|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: